dilluns, 19 de desembre del 2016

Data de la sortida: 14 de desembre 2016
Sortida preparada per Manolo Montoya i Manel Carbó
Participants: 10 Caminaires.

Recorregut lineal d'anada i tornada d'una distància de 14 km aprox.

Desnivell: 300 m aprox.

Grau de dificultat: 3/5 (mitjà)

Desplaçament amb cotxe fins a Terra Blanca, sortint de Sant Pere de Vilamajor en direcció a Sant Elies.

Comencem a caminar passades les 8.30 h. No fa gaire fred i com que de seguida comencem a fer pujada, el metabolisme s'activa ràpidament.

La sortida del sol entre el núvols un espectacle de la natura: la humitat condensada durant la nit encara està arrapada al fons de les valls.

Fem una primera aturada a Can Planell, sota els lledoners on encara es conserva el suport on els Caminaires plantaven un pessebre.

Plantada del pessebre dels Caminaires a Can Planell
13 de desembre 2003

Continuem pujant. Aquesta part de l'itinerari, tot i que la coneixem bé, sempre es fa feixuga. El desnivell és força pronunciat i constant.

Fem una nova parada davant del memorial del nostre recordat company i amic Felipe Tena.

Passem pel costat de la Font d'en Borrell, però aquesta vegada no ens hi aturem. L'objectiu és arribar a esmorzar a Santa Susanna.

Quan portem 1.30 h de camí aproximadament arribem al desviament cap a Santa Susanna.

El primer tran del desviament transcorre entre castanyers i en lleugera baixada.

Hem caminat 15 min. des de que hem agafat el trencall i passem per Can Terrer. La masia està enm estat d'abandonament i la vegetació acabara per enderrocar-la.

Anem avançant combinant trams oberts, amb el turó de Sant Elies a les nostres esquenes.

D'altres trams  per l'obaga més humits i amb un alzinar ben espès.

I arribem a la masia El Polell, perfectament restaurada.
Aquesta masia pertany a la Diputació i forma part d'un projecte agroecològic.

De davant del Polell surt una drecera que escurça una mica el camí.

La drecera enllaça amb el camí principal  i quedem ja molt a prop de Santa Susanna.

Arribem a Santa Susanna una mica passades des 11 del matí. Hem caminat 2.30 h per arribar-hi.

Una bona hora per esmorzar i refer forces, asseguts al davant de l'església i sota les feixes de Mas Joan.

L'església de Santa Susanna fou la parròquia de la població de les masies del voltant. A partir de 1940 va deixar d'exercir les funcions, i tot i que va ser restaurada l'any 1980, el seu estat de conservació és bastant deficient.
S'hi celebra l'aplec el 11 d'agost.

Seguint la tradició caminaire, abans de la celebració de Nadal, plantem un  petit pessebre, aquest any a la paret que envolta l'església de Santa Susanna.

La foto de record de la colla que hem fet la sortida.

Iniciem el retorn que farem seguint el mateix camí.

És migdia i el sol s'ha anat imposant, les vistes del massís són magnífiques.

Quan arribem a la pista de Sant Elies decidim agafar la drecera, que està senyalitzda PR-C139.

El camí de baixada se'ns fa molt més curt.  a la 1.30 arribem als cotxes i donem per acabada l'excursió.

1. Hola
    Els faig arribar l'enllaç per si us interessa apuntar-vos a la festa, ja que es farà una petita caminada des de Llinars a l'Ermita de Sant Sebastià.

L'enllaç es pot compartir per les xarxes socials.