dijous, 17 de novembre del 2016

Parc del Corredor. Can Bosc, sender SL-C80

Data de la sortida: 16 de novembre 2016.
Sortida preparada per Manel Carbó i Gil Méndez.
Participants: 23 Caminaires.

Mapa: Xarxa de Parcs Naturals de la Dip. de Barcelona
Desplaçament amb cotxe per carretera de Llinars a Dosrius B-510.

Al coll de Can Bordoi s'agafa la carretera del Corredor i es van trobant indicadors.

Gràfic: Xarxa de Parcs Naturals de la Dip. de Barcelona
Recorregut circular de 10 km aprox.

Desnivell positiu acomulat. 300 m aprox.

Grau de dificultat: 3/5 mitjà.

Can Bosc és una masia senyorial construïda els segles XVI-XVII que fou pavelló de caça i residència d'estiueig dels comtes de Bell-lloc. Actualment pertany a la Diputació de Barcelona i està en procés de restauració.
És al terme municipal de Dosrius.

A l'altre costat de la pista s'hi ha habilitat un aparcament i és des d'aquest punt que comença el sender SL-C 80.

L'itinerari està perfectament senyalitzat en tot el recorregut.

Ens posem a caminar a les 8.45 h. amb una temperatura fresca: 3ºC.

A la sortida de l'aparcament s'hi troba un mapa del recorregut i informació complementària.

El camí comença planejant per l'obaga entre l'alzinar amb molta presència de gran pins i evidències de ser l'hàbitat de senglars.

Abans de mig km de caminar, al costat esquerre del camí, trobem un indicador de la presència d'un pou de glaç.

Cent metres més enllà passem per la Font del Ferro. Actualment no hi raja aigua.

A partir de la Font del Ferro comença un tram ascendent i amb el terra més irregular, cal parar compte.

Nosaltres anem guanyant alçada i el sol també. Comencem a sentir la seva agradable escalforeta.

Arribem al pla de Can Miloca on enllacem amb la pista principal. Seguirem un  tram per aquesta via.

Aviat trobem a l'esquerra la indicació de desviament per un sender més estret que fa baixada, en alguns moment bastant pronunciada.

En aquest tram caminem aproximadament 15-20 min. entre un alzinar molt espès. Som als dominis de Ca l'Arenes.

Des del començament, hem caminat aproximadament 1 hora i ja som al dolmen de Ca l'Arenes.

Fou descobert l'any 1997, i els treballs arqueològics de restauració es feren entre els anys 2006 i 2007.
Té una antiguitat d'uns 5.000 anys.

Els dolmens són construccions de sepultura col·lectiva fets amb grans lloses de pedra i que estaven recoberts per terra, tenint forma de turonet.

Al voltant del dolmen de Ca l'Arenes ens fem la foto tota la colla.

Seguim el recorregut. A partir del dolmen de Ca l'Arenes fins arribar al santuari del Corredor farem el tram més dur d'ascensió continuada en alguns moment de força desnivell.

Cal anar dosificant l'esforç. Afortunadament ens fa un dia de tardor molt agradable: assolellat i les sensacions al bosc són indescriptiblement agradables.

Al marge del camí ens trobem amb la curiosa sorpresa del "Pi cargolat".

Un bon motiu per aturar-se, admirar la capacitat d'adaptació de la Natura i fer-se fotos...

Seguim el camí, sempre en pujada. Crida la atenció la presència d'abundants blocs de granit de grans dimensions.
Seran altres dolmens pendents d'estudi i restauració?

Ja a la part alta del recorregut ens aturem a la pedrera de les roques del Pare Jaume.
Admirem la capacitat de treball dels nostres avantpassats.

A les 11 h arribem al pla del Santuari del Corredor. Amb una perspectiva magnífica!
Som al punt més alt: 633 m

El santuari del Corredor té els seus orígens l'any 1530, quan en Salvi Arenas feu construir una capella  per a l'ús dels masovers d'aquesta contrada.
L'actual construcció és de finals del s, XVI en estil gòtic tardà.
S'hi venera la Mare de Déu dels Socors.
Només es pot visitar el caps de setmana.

Si voleu conèixer millor la seva història, cliqueu aquí.

Fem l'aturada de l'esmorzar,
El sol ens acompanya esplèndidament, ben protegits pel magnífic campanar amb gàrgoles i merlets.

També és el millor moment per rebre informació de propers esdeveniments. Eva i Ana ens han estat preparant la sortida cultural a Manresa.

I aprofitem per donar la benvinguda a un nou caminaire de 4 potes: en Coco.
Té la sort que la Satu vetla per ell perquè ha estat un començament dur per a ell: tanta pujada...

Deixem el santuari del Corredor seguint els indicadors del SL-C80, que evita la pista principal.

Novament caminem entre la natura, ara refets del cansament i amb l'energia de l'esmorzar.

Abans d'arribar a l'àrea d'esplai del Corredor ens reagrupem perquè trobem indicadors de dos desviaments:

El primer ens condueix per un estret sender de baixada molt pronunciada fins a la Font del Grèvol, molt ben restaurada, però on tampoc hi raja aigua.
Hem de refer el camí de pujada.

I el segon desviament, més planer, ens condueix fins al "Mirador".
Una plataforma de fusta que ens permet gaudir d'unes vistes magnífiques.

Vistes des del Mirador.

Deixem el Mirador en direcció a l'àrea d'esplai.

Sense passar per l'àrea d'esplai, es desviem en direcció cap a la zona d'acampada que hem trobat totalment rehabilitada.

l'itinerari combina trams per corriols estrets per l'interior del bosc, amb trams de pista ampla i espais més oberts que ens permeten veure com ens allunyem del cim del Corredor.

La major part de la baixada la fem coincidint amb el GR92, camí que hem fet d'altres vegades que hem vingut al Corredor.

Hem caminat aproximadament 1h i 20 min i ja som arribant a Can Bosc. Des d'aquest costat apreciem millor el conjunt i les obres que s'estan fent. Passem pel costat de l'heliport.

A les 13.20 h. ens retrobem amb els nostres vehicles per fer la tornada cap a casa. La temperatura al migdia: 16ºC.
Un altre matí caminaire magnífic!

Si voleu veure l'àlbum de fotos de la sortida, cliqueu aquí.