dijous, 12 de novembre del 2015

Sortida preparada per Martí Colomer
Participants: 39 Caminaires.
Dia assolellat. 12-19 ºC

Desplaçament amb cotxe fins a Terres Blanques.

Itinerari linial.
Distància: 6 km. aprox.
Desnivell: 300 m aprox.
 Grau de dificultat: 3/5  (mitjà).

El trajecte d'anada és de pujada continuada.

Hem seguit la pista que puja fins a Sant Elies, aparcant a l'indret conegut com Terres Blanques".

Ens hem aplegat una colla més gran del que és habitual perquè la sortida d'avui la fem en record i homenatge dels Caminaires difunts.
El camí de Sant Elies (PR-C 139), un vell conegut nostre, no deixa de sorprendre'ns de com costa fer-lo!

Especialment exigents són els revolts, alguns amb desnivells que fan treballar de valent a les cames, al cor i al sistema respiratori.

Afortunadament, quan el bosc ens ho permet, les vistes espectaculars són la millor excusa per fer una aturadeta...

També passem per davant de Can Pradell, on amb molt d'afecte recordem que era un dels llocs on en Josep va emplaçar un dels pessebres que ell amb tanta dedicació i gust artístic construïa.

Aviat trobem monument memorial del lloc on va morir en Felipe Tena.

Tal com anem arribant, anem fent-li les ofrenes de record.

En Martí ens va adreçar aquestes emotives paraules:

"Hoy, día 11 de noviembre, los Caminaires hemos acordado celebrar el recuerdo de los Caminaires que nos van dejando por fallecimiento.

Nos encontramos un grupo de Caminaires camino de la masía de Can Cortès, igual como hemos hecho hoy.

Aquí donde nos encontramos reunidos, el día 29 de abril del 2009 nuestro amigo y compañero Felipe empezó a encontarse indispuesto y, sin darnos tiempo a hacer nada por él, cayó al suelo y falleció.
Con el mismo cariño y amor también queremos recordar a otros compañeros y compañeras que por diferentes circunstancias también nos han dejado, pero que también están en nuestros corazones:
Felipe Tena
Antonio de la Rosa,
Carmela Siles,
Ramon Alzina,
José Sánchez,
Zulema Rafel,
Ángel Ejarque.

Pedimos para todos ellos que Dios los acoja en el cielo y que recorran los caminos y senderos que seguro que también habrán por allí."

En Josep Mª Font també ens va explicar els seus records, vivències i sentiments de com van viure aquell dia.

Vam acabar l'acte de record amb un minut de silenci i recolliment.

Al seu voltant ens vam fer la foto de tots els assistents.

Reprenem el camí cap a Can Cortès.

La cruïlla amb la desviació a Sant Elies ens fa dubtar, però prenem la decisió correcta: tot recte.

Pel camí trobem una encuriosida serpeta pel camí. El Joan l'ajuda a amagar-se al marge no sigui cas que algun cotxe no la vegi.

El camí va vorejant el vessant de la carena. En una clariana, a la llunyania,  tenim a la vista Can Cortès.

Últim tram de l'itinerari: pel solell i vorejant les pastures de Can Cortès.

Ja hi hem arribat. La masia continua habitada, però no trobem ningú, deuen estar feinejant pel bosc.

El Caminaires guardem un agraït record pel suport i ajuda  que el masover de Can Cortès  va donar en el succés de la mort del Felipe.
L'esplanada del costat de la masia, lloc ideal per l'esmorzar.

Ben protegits per l'ombra d'una monumental alzina, però corrent riscos per les glans que deixava caure.

I amb aigua abundant!

També ja es van fent els preparatius de la 3ª celebració de l'any, que dóna molta feina.

A contrallum gaudim del paisatge que tenim a l'horitzó.

Comencem el camí de retorn seguint la mateixa ruta.
Els rucs de Can Cortès semblen admirats de veure tanta samarreta verda passant pel seu costat.

La baixada la fem a bon pas, fins i tot el  Pitu s'anima a córrer...

Potser és que avui està molt content perquè ens ha acompanyat la "Vida", una bebita  "bichon maltes" que li agrada molt anar en braços de la seva mare adoptiva.

A les 13 h. hem donat per acabada la sortida en arribar a Terres Blanques on ens esperaven el cotxes per tornar cap a casa.