dilluns, 24 de març del 2014

19 de març 2014: 2ª celebració a Santa Agnès de Malanyanes

Sortida preparada per Josep Mª Nonay i Manel Carbó
Participants a la caminada: 25 Caminaires.
Itinerari: Cardedeu-Castell de Bell-lloc
Distància recorreguda: 8 km aprox.
Participants al dinar: 43 Caminaires i amics.
Restaurant: La República de Santa Agnès.

La caminada ha estat un circuït combinant la vista exterior de l'antiga residència escolar Bell-lloc de la Caixa de Barcelona, actualment transformada en "Universitas Telefonica" , l'antiga masia i la zona forestal del seu entorn.

Vam començar la passejada des de Cardedeu, a la Plaça de la Creu, vam seguir el camí del Marital, paral·lel a la via del tren.

Fins arribar al "Túnel de les Bruixes" que travessa la via del tren. Calia fer atenció a l'escassa alçada del túnel per no deixar-hi les banyes!!!

Tots hi vam passar "sans i estalvis".

El camí asfaltat que porta cap a l'escola és molt tranquil.

Ja som a territori "Belloch". Si voleu conèixer el moment històric de la seva inauguració, aquí teniu un enllaç amb el NO-DO  (Quins redords!)

Aviat vam ser als peus del petit turó on es troben les restes de l'antic castell.

Les restes de l'antiga torre s'han transformat en una petita capella.

Just al costat es troba l'antiga casa pairal i l'era on vam aprofitar per entaular-nos i esmorzar.

Tota la colla al peus del "Castell de Bell-lloc"

La tornada la vam iniciar seguin la pista forestal que s'endisa pel bosc.
S'hi està portant a terme treballs de manteniment del bosc amb la tala del pins més vells.
Sense allunyar-nos del camí, al sotabosc la primavera ens ha deixat els seus fruits: un regal d'espàrrecs!.

El camí, de vegades, ens presenta dificultat que cal superar. Sempre hi ha una mà amiga que ajuda.

Abans de tornar a travessar la carretera, vam fer una parada per veure el "Karting".

Tot el grup, amb les instal·lacions al darrere.

I ja amb la intenció d'anar cap a Santa Agnès on ens espera una sorpresa de la comissió organitzadora.

Per començar a celebrar Sant Josep, què millor que una "Aigua de València"?

Més d'un i d'una van repetir!

Un brindis a la salut dels Joseps, Fines i de la resta de Caminaires.

El restaurant "La República de Santa Agnès" ens va acollir en una carpa molt ben preparada i en exclusiva per a nosaltres.

El menú va ser variat i per a tots els gustos. Va tenir molt d'èxit l'arròs, l'escudella i l'amanida, i el segon estrella va ser el bacallà.
El pollastre es va fer esperar, però va ser ben rebut!

Les persones que han fet la invitació de la 2ª celebració han estat:

Manel Carbó
Isabel Molina
Elsa Díaz.

En general, la celebració ha estat molt satisfactòria!

I si algú no s'ha trobat ben fotografiat, segur que a l'arxiu de fotos, us hi trobareu.

Clicar aquí per veure més fotos

Al final del dinar, l'Edu ens va oferir un dels seus emocionants discursos, plens de sentiments.

Tots li agraïm les seves paraules i valorem el seu apreci, també prenem nota dels seus suggeriments.

La celebració també ha tingut una notícia molt important:

El nostre president, en Josep M. Fonts ens ha comunicat el seu desig de deixar la presidència, després de 5 anys al càrrec.

EL RELLEU del PRESIDENT

En Josep Mª Fonts deixa el càrrec de President de l'Associació de Caminaires de les Faldes del Montseny de Sant Pere de Vilamajor per raons personals que tots comprenem i trobem naturals i justificades.
Han estat 5 anys molt intensos de caminades setmanals i d'altres activitats. En Pep ha estat un bon director d'orquestra i coral: coordinant diferents ritmes, afinant totes les veus, com les que s'escolten en qualsevol grup de persones; amb un tarannà excel·lent que ens ha portat a viure bé, de forma tranquil·la i feliç les nostres sortides. Ha conjugat bé el "fer" i el "deixar fer", portant l'associació amb una bona dinàmica i enfortint la nostra convivència.

Va rebre el mandat de bones mans, les del nostre 1r president: Alejandro de Andrés, i ha sabut donar continuïtat als seus objectius, enfortint i ampliant les seves activitats, que també hem d'agrair al conjunt dels membres de la Junta i a la bona disposició dels associats.

Hem compartit amb ell molts dimecres fent caminades per tot arreu: muntanyes, rius, rieres, llacs i embassaments; masies, pobles i ciutats, castells i monestirs...
Desplaçaments amb cotxe, bus, tren, AVE... Fent rutes locals, comarcals, prehistòriques, modernistes... Fins i tot el "Camino de Santiago" per terres de Navarra i La Rioja.

El Pep, amb la seva bonhomia ha sabut treure profit dels valors que formen part de l'essència dels Caminaires: Caminar, conviure i gaudir.

Desitgem que el nou president, que d'acord amb els nostres estatuts serà designat oficialment en les eleccions que es convocaran per a inicis de setembre, continuarà aquesta bona gestió, gaudint de la col·laboració de tots els Caminaires.

Valorem molt positivament la tasca d'en Josep Mª i la seva Junta i ens reconforta saber que continuarà entre nosaltres fent camí els dimecres.
A ell i a la seva esposa, la Lilí Beuter, els nostres millors desitjos i molta salut en aquesta nova etapa.