dimecres, 8 de gener del 2014

Data de la sortida: 8 de gener 2014
Sortida preparada per Josep M. Fonts
Participants: 22 Caminaires
Itinerari:  Sant Andreu del Far-Area d'esplai-Santuari del Corredor.
Distància de la caminada: 9,5 km aproximadament

Hem fet l'aproximació amb cotxe seguint la carretera de Llinars a Dosrius. A l'alçada de Can Bordoi, a l'esquerra s'agafa la pista. Passat  Sant Andreu del Far s'hi troba l'aparcament.

El matí ha començat emboirat, però amb bona temperatura: al voltant de 9ºC a les 9 del matí que és quan hem arribat a l'aparcament.

De seguida ens hem endinsat al bosc
seguint la pista marcada del GR-92.
És un itinerari amb un desnivell fàcil de superar i mantenint bé el ritme de caminada.

En alguns trams del camí hem tingut una boira més densa, però que no ens impedia seguir bé el camí.
La boira ens aporta efectes sorprenents: Les teranyines, mullades amb l'aigua de la boira, ens mostraven la perfecció del seu teixit.

Tal com hem anat guanyant alçada el rajos de sol s'han anat obrint pas entre la boira.

Hem seguit el camí amb bon pas  i gaudint de la nostra 1ª caminada de l'any.

La zona d'àrea d'esplai del Corredor es troba molt ben acondicionada i ja amb bon sol.
Hem pogut seure còmodament i compartir l'esmorzar.

Avui, a proposta de la Lilí, hem aportat fotografies de la nostra joventut.
 El repte ha estat identificar-nos entre nosaltres. Hi ha hagut divertides sorpreses...

Realment ha estat molt divertit, i tots ens ho hem passat molt bé recordant i comentant  les temps passats.
La més bona fisonomista: la Carmen. Ha conegut 14 persones diferents, tot un rècord, tot i que el Peret, amb 12 encerts també ha demostrat tenir bon ull.

Amb la boira ja dissipada, hem fet l'últim km de l'itinerari: arribar fins al Santuari del Corredor.

Ja a l'esplanada del Santuari ens hem trobat amb unes vistes magnífiques: les parts baixes del Vallès encara cobertes de boira, i per sobre, il·luminats pel sol les muntanyes de Monmtserrat i Sant Llorenç del Munt.

A l'altre costat, en direcció a Vallgorguina el mateix espectacle: boires baixes sota un cel ben blau.
El Santuari del Corredor és una construcció originària del segle XV, del que es conserva un magnífic campanar.

Actualment s'hi troba adossada una antiga casa de pagès que també fou casa de l'ermità i que actualment és restaurant els caps de setmana.

El Santuari està dedicat a la Mare de Déu dels Socors i s'hi celebra un aplec el quart diumenge d'octubre.

Aquí hi som tota la colla d'expedicionaris.

La tornada l'hem feta d'una tirada seguint el mateix itinerari.

Arribant a l'aparcament  hem tingut la sorpresa de trobar-nos els cotxes envoltats d'un bon ramat d'ovelles.
Ha arribat el moment de dir-nos adéu fins la propera setmana!